Het tropenrooster is voorbij! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu Het tropenrooster is voorbij! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu

Het tropenrooster is voorbij!

Door: Marita Dekker

Blijf op de hoogte en volg Marita

05 December 2011 | Oostenrijk, Hinterglemm

Eine wunderschöne guten Morgen!

Belofte maakt schuld. Het sneeuwt eindelijk, dus tijd voor een kleine update.

Na 3 dagen schoonmaken, mocht ik eindelijk iets anders doen. Ik heb geholpen in de bediending en vooral geoefend om met 3 borden te lopen. Dit ging me overigens aardig af, nu nog met borden met eten erop oefenen.

Verder was er vorige week weinig te beleven. Esma en ik hadden 2 dagen vrij, aangezien er niet heeel veel te doen was in het hotel. De eerste dag zijn we naar Zell am See gegaan, samen met Ilse (het Kindermädchen). Heerlijk een stuk langs het meer gewandeld. Uiteindelijk kwamen we uit bij het huis van Niki. Zij werkt hier in het hotel achter de bar. Ze was thuis en nodigde ons uit voor een kopje thee.

Na een heerlijke glühweintee, liepen we richting het winkelcentrum van Schüttdorf. Geloof het of niet, maar onderweg kwamen we een wolwinkel tegen! Gelijk wat wol ingeslagen voor weer een paar mooi mutsen :) Heb trouwens Ilse en Esma ook gek gemaakt van het breien... Ook zij hebben nu naalden en wol en Ilse heeft al 2 mutsen af!

Op onze tweede vrije dag zijn we naar Saalfelden gegaan. Weer lekker geshopt!! Verder hadden we het idee opgevat om onze collega's te verrassen voor Sinterklaas. Bij terugkomst zijn we dan ook aan de slag gegaan met gedichten. Intussen hebben we voor iedereen (lees 20 medewerkers) in het Duits, een gedicht geschreven!!! Dana, een meisje uit de service, heeft voor ons 20 schoentjes gevouwen van servetten. Vanavond gaan we alle schoentjes voor de openhaard zetten, met een schnapps en een gedicht erin. Ik ben benieuwd wat ze er van gaan vinden!

De afgelopen dagen heb ik vanalles gedaan. Ik heb net een informatieboek gemaakt voor deze winter en ben nu bezig met de inventarisatie van de bedrijfskleding. Ook zijn we gister naar de skischool geweest, waar we onze skipassen op hebben gehaald. Hoop dus dat het de komende dagen flink gaat sneeuwen, zodat we begin volgende week de eerste afdaling kunnen maken.

Vanaf donderdag gaat het trouwens los hier in het hotel. Dan komt de eerste grote groep gasten voor Rave on Snow, een groot Techno feest. Dit is een grote test voor het hotel. Ben benieuwd hoe het gaat lopen...

Ik hou jullie op de hoogte!

• 05 December 2011 - 10:34

YOU GO GIIIIRRLL!!

• 07 December 2011 - 11:45

Stefanie:

super leuk!
    pa en ma hebben skype + webcam aangeschaft, dus dat is ook wel handig!

• 09 December 2011 - 13:45

Ex Baas:

Maak ons allemaal maar jaloers met de sneeuwberichten, wordt tijd dat je eens echt hard gaat werken...
    Zondag gaan wij ons vermaken met Daniel, gezellig!
    Veel plezier met breien...:-)

Jorrit