Deutsch oder Englisch bitte! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu Deutsch oder Englisch bitte! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu

Deutsch oder Englisch bitte!

Door: Marita Dekker

Blijf op de hoogte en volg Marita

28 November 2011 | Oostenrijk, Hinterglemm

Ja daar ben ik weer!

Bedankt voor alle leuke reacties op mijn vorige verslagje. Nu het nog kan ga ik proberen om elke week iets te schrijven.

Ik zit hier nu ruim een week en ik heb nog geen wolkje aan de lucht gezien! Alleen maar zon en een blauwe lucht. Perfect wintersport weertje, alleen jammer dat er nog geen vlokje echte sneeuw gevallen is... Het eerste evenement van deze winter, Snow Mania, is dan ook afgelast. Erg jammer, want zo blijven de gasten uit het hotel ook weg.

Afgelopen donderdag hebben we de hele crew een wandeling gemaakt naar de Hochalmspitze. Een super mooie (en zware) wandeling! Eerst een stuk met de auto omhoog gereden, om de laatste 2 uur zelf te lopen. Op de top hadden we prachtig uitzicht over, aan de ene kant het Lofer, Saalfelden en in de verte de berg die boven Salzburg hangt. En aan de andere kant de gletsjers van de Kitzsteinhorn en de Grossglockner.

Vrijdag waren Esma en ik vrij!! Dus stonden we om half 8 's ochtends bij de bushalte... Het was de hoogste tijd om het echte wintergevoel te krijgen. Na een reis van 1,5 uur met de bus, kwamen we aan bij de Kitz. Waar we heerlijk de hele dag vertoefd hebben. Er waren een aantalen Landes opleidingen bezig van Snowsports, dus veel bekenden gezien. Was erg leuk!!! De sneeuw was, ondanks dat het veel "nepsneeuw" is, erg goed. De pistes waren vrijwel allemaal open :)Op de terugweg kregen we een lift, waardoor we precies optijd waren voor het avondeten.

Tja het avondeten... Mijn ervaringen met de Oostenrijkse keuken waren tot nu toe niet echt top. Maar wat we hier voorgeschoteld krijgen is niet normaal lekker! Oké de koks komen uit Duitsland, Slowakije en Polen dus misschien ligt het daaraan. Maar we worden elke dag heerlijk verwend. Tussen de middag krijgen we ook lekker warm eten. En 's avonds vaak soep, hoofdmaaltijd en een verschrikkelijk lekker toetje. Het is dat ik de hele dag trappen op en neer loop, anders was ik nu al 10 kilo aangekomen.

De afgelopen drie dagen ben ik echt aan de slag geweest. Wat inhield dat ik ongeveer alle kamers in het hotel schoon heb gemaakt. Ja, ik weet nu alles van rechtse of linkse lakens. Ik kan inmiddels een badkamer van boven tot onder in 5 minuten spik en span maken. Ik kan geloof ik zelf niet meer een hotelkamer binnenstappen zonder over alle deurposten mijn vinger te halen, of te controleren of de asbak wel leeg is en of er geen vingers op de glazen zitten... Heb het nu wel even gehad met schoonmaken. Gelukkig heb ik morgen late dienst en draai ik mee in de bediening. Ik ben benieuwd!!! Morgen komen ook de eerste gasten, dus dan moet het allemaal voor het eggie :D

Verder is het hier erg gezellig met alle collega's. De meesten ken ik nu wel aardig, omdat bijna iedereen de afgelopen 3 dagen heeft schoongemaakt. Het communiceren gaat ook steeds beter. Ben erachter dat je tegen slowaken gewoon Duits moet praten en dan over op het eind -ski moet zeggen. Zo was er een lamp kapot en zei ik op de gok 'Die Lampe ist kaputski'. Dit bleek nog echt te bestaan ook! Verder ontstaat er vaak ook een nieuwe taal als je Duits en Engels door elkaar spreekt. Zo klinkt de combinatie van 'realy' en 'wirklich', als 'wearklich'. Tja, maar het blijft een feit dat ik na dit seizoen vast heel goed Duits en Engels kan. Al dan niet met een Hongaars, Tjechisch, Slowaaks en Pools accent.

Nou genoeg voor vandaag. Zodra er sneeuw is gevallen schrijf ik weer!

  • 28 November 2011 - 20:52

    Margriet:

    Hé poetser!
    Leuk om je verslag te lezen. Tof zeg met zoveel nationaliteiten iets proberen neer te zetten. Ben erg benieuwd hoe het straks met de gasten gaat. Have viel fun! ;-)
    Liefs, Margriet

  • 30 November 2011 - 20:28

    Ina Vial:

    Wat een gezellig verslag weer.
    Volgens mij heb je het goed naar
    je zin, leuk joh.
    Fijn dat je ook zulk heerlijk eten
    krijgt. Nu maar wachten op de
    witte vlokjes die uit de lucht moeten
    komen vallen.

    Groetjes van alle Vialletjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Hinterglemm

Wonen en werken in Oostenrijk

Recente Reisverslagen:

17 April 2012

Vele eersten zullen de laatsten zijn

24 Maart 2012

Let the sun shine!!!

10 Maart 2012

Het aftellen is begonnen!

20 Februari 2012

Hello, Goodbye!

04 Februari 2012

koud, kouder, koudst!
Marita

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 33550

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Curacao

06 December 2013 - 01 April 2014

Wonen en werken in Oostenrijk (2013/2014)

04 Juni 2013 - 23 Juni 2013

Thailand

01 December 2012 - 31 Maart 2013

Wonen en werken Oostenrijk 2012/2013

20 Mei 2012 - 02 Juni 2012

La vie en France

19 November 2011 - 30 November -0001

Wonen en werken in Oostenrijk

Landen bezocht: