Vele eersten zullen de laatsten zijn - Reisverslag uit Putten, Nederland van Marita Dekker - WaarBenJij.nu Vele eersten zullen de laatsten zijn - Reisverslag uit Putten, Nederland van Marita Dekker - WaarBenJij.nu

Vele eersten zullen de laatsten zijn

Door: Marita Dekker

Blijf op de hoogte en volg Marita

17 April 2012 | Nederland, Putten

Daar zit ik dan, achter de computer in het kantoor van mijn vader. Het is weer even wennen, geen bergen om me heen, geen sneeuw, geen Pinzgauisch en geen werk.

De laatste week in de skischool was nog erg druk. Het leek overigens meer alsof we in Engeland waren, want er waren 22 bussen met Engelse jongeren gearriveerd in Saalbach-Hinterglemm. Ik kreeg een groep met 15 beginners, lekker druk. De week verliep vrij chaotisch, maar de kids hebben het wel leuk gehad. En daar gaat het tenslotte om. Het weer was ook super, lekker zonnetje en ik heb dan ook 2 middagen heerlijk in de zon gezeten bij Bergstadl.

Maar aan al het goede komt een keer een einde en zo ook aan het goede weer. Zo werden we met Pasen verrast met 20 cm Neuschnee. Ik dacht even dat we terug in de tijd waren gegaan en dat het kerst was. Door de zon van de afgelopen weken was de meeste sneeuw verdwenen, maar nu was opeens alles weer wit! We kregen echt een 'houdt het dan ook nooit op??!!' gevoel. Het enige voordeel was dat we nog 1 keer door de verse poeder konden rijden, heerrrrrrrrrlijk :)

Afgelopen woensdag zijn we 's ochtends vroeg naar Wenen vertrokken. Samen met een vriend uit de skischool die daar ook woont. Het waren 3 super dagen! Kort samengevat hebben we veel gewandeld, maar vooral ook veel gegeten! Pannekoeken met vanalles, chinees met stokjes, Schweinstelze (heup van een varken met bot en al) en niet te vergeten de Fladen. Wenen is echt een aanrader om een keer te bezoeken. Zelden zo'n schone en vriendelijke stad gezien!

Zaterdagmiddag kwamen we met de trein terug uit Wenen. Op station Zell am See stonden opa en papa ons al op te wachten. Perfecte timing! 's avonds ook weer heerlijk gegeten en daarna hadden we nog een klein feestje in het hotel. De tap moest namelijk leeg, dus waren de buurtgenoten uitgenodigd om gezellig een biertje te doen.

Zondagochtend vertrokken we richting Zuid-Duitsland. Alwaar we een klooster en kasteel Neuschwanstein bezocht hebben. Voor opa en Esma erg indrukwekkend. Daarna doorgereden naar het hotelletje, waar we weer heerlijk gegeten hebben. En waar ik voor het eerst in 20 jaar weer Mens erger je niet heb gespeeld :)

Maandagochtend zijn we naar de fabriek van Fendt gereden om een "kort" bezoek te brengen. Uiteindelijk zijn we er de hele ochtend geweest en heb ik voor het eerst een trekker gereden! 's Middags zijn we richting Nederland gereden. En na zo'n 8 uurtjes rijden kwamen we in Putten aan.

Ik heb een onwijs leuke tijd gehad. Hoewel het af en toe ook bloed, zweet en tranen was, heb ik van alles ontzettend genoten! De komende dagen ga ik heerlijk relaxen en opzoek naar een tijdelijk baantje in Putten. Mocht er iemand nog iets hebben, dan hoor ik het graag! 20 mei begint het volgende avontuur en vertrek ik naar Parijs om een taalcursus te doen en hopelijk Roland Garros te bezoeken. Ik heb er zin in!

Iedereen bedankt voor het lezen!

• 17 April 2012 - 11:18

Fam Zwart:

herzlich willkommen in ons kikkerlandje; zo blijft je kleurtje niet lang meer zitten, het vriest hier nota bene! Maar we zijn blij dat je weer in ons midden bent en alles goed is verlopen Marita. Hoop je snel te zien!

gr Henny

• 17 April 2012 - 18:34

Marieke:

Welkom!

• 18 April 2012 - 06:54

Jolien:

Het was elke keer erg leuk om te lezen en zo mee te mogen beleven wat je hebt meegemaakt!
    Fijn dat je weer gezond en heel terug bent :-)
    Welkom thuis!
    Kom lekker bij en dan weer op naar de volgende klus :-)

Groetjes Jolien