koud, kouder, koudst! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu koud, kouder, koudst! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu

koud, kouder, koudst!

Door: Marita Dekker

Blijf op de hoogte en volg Marita

04 Februari 2012 | Oostenrijk, Hinterglemm

Stond ik vorige week nog heerlijk in de zon, zonder handschoenen les te geven. Deze week was het wel anders!!! Het is nu al een week rond de -17 graden (overdag!!!) En met de snelheid waarmee ik deze week de piste afging, leek het wel -30! Deze week had ik namelijk vergevorderde kids. Ze ging echt als een malle!!! En hoe harder we gingen hoe leuker ze het vonden. Dus er zat niets anders op dan elke dag maar weer die pistes af te knallen. Wel leuk want zo leer ik zelf ook weer dingen bij.

De week hiervoor was een van de meest leuke weken tot nu toe. Ik had ik de hele week privéles. Eerst 3 Duitse mannen, die van hun vorige leraar een totaal verkeerde techniek hadden aangeleerd. Leuk dus om dit weer te verbeteren. Daarna had ik een dag 2 Engelse vrouwen. In de gondel omhoog vroeg ik of ze ook nog werkte. De een werkte niet meer en de ander antwoordde dat ze piloot was. Waarna ik lichtelijk verbaast keek, aangezien het echt een klein vrouwtje was. Dus zei ik'pilot?!'. Zij antwoordde 'yeah you know, airplanes such as boing's, jumbo's etc.'. Wow!!! Hun mannen bleken ook beide piloot te zijn. Erg grappige en lieve vrouwen en ze waren ook super tevreden met de les. Na deze dag had ik nog 2 dagen 3 Duitsers. De ene man kon eigenlijk al skiën, de andere man had nog nooit geskied maar wilde net zo goed zijn als de man die stiekem al kon skiën en een vrouw die eigenlijk als enige naar mij luisterde. Al met al beetje bizarre 2 dagen, maar wel leuk en het weer was super!

Dit waren dan ook de laatste 2 dagen dat het nog een beetje warm was. Het kwik daalde hierna gestaag. Dit merkte ik vooral aan mijn handen. Ik kon op een gegeven moment niet eens meer mijn stokken vasthouden! Zou koud heb ik het maar zelden meegemaakt. Mijn linker wijsvinger is het zelfs bijna fataal geworden. Dinsdagavond had ik me met het poleren van messen mezelf behoorlijk gesneden en dus een pleister over m'n vinger gedaan. Deze haalde ik er gister af en toen zaten er wat rare witte vlekken onder die gevoelloos zijn. Hopelijk trekt het de komende dagen een beetje bij...

Elke dag als we thuiskomen van de piste zijn we weer benieuwd wat er nou weer in het hotel gebeurd is. Want de boel heeft vorige week wel weer even op de kop gestaan, met als gevolg dat er een collega per direct vertrokken is. Tja, de sfeer wordt er niet beter op. Gelukkig heb ik het nog steeds erg gezellig met Esma :)

Doordat de manager door heeft gekregen dat ik een flink aantal overuren heb staan, heb ik de laatste 2 weken veel vrij gehad. Hierdoor kon ik gezellig met de skischool mee uiteten en rodelen en ben ik zowaar voor de 2e keer naar de Goassstall geweest!! Eindelijk kon ik een beetje genieten van het skileraren leventje.

Ik ben alweer over de helft van mijn verblijf in Oostenrijk. Het plan is om tot en met pasen te blijven en dan weer naar Nederland te gaan. Elke dag als ik naar huis ski, geniet ik enorm van de omgeving, de sneeuw en de rustige pistes. Ik kan me nu eigenlijk niet voorstellen dat ik dit over 2 maanden achter me moet laten... Maar goed eerst nog maar even genieten van de komende tijd :)



  • 05 Februari 2012 - 11:01

    Jolien:

    Ha Marita,
    Heerlijk dat je nu wat tijd voor jezelf hebt en ook lekker kunt genieten!!
    En elke week is weer anders, lijkt me erg leuk met steeds andere mensen :-)
    Gelukkig is het niet alleen hier koud maar - 17 overdag lijkt me wel heel fris...
    Pak je maar goed in en blijf vooral genieten van alles!!
    Groetjes Jolien

  • 06 Februari 2012 - 13:50

    Marieke Wesseling:

    Hoi Marita,
    Hoorde dat je een waarbenjijnu blog hebt. Dus ff snel al je verhalen gelezen..
    Leuk om dit leven eens van de andere kant te horen! Ik ben een heel aantal keren wezen skiën en kreeg dan of groeps of prive les. Het is dus erg hard werken begrijp ik. Fijn dat je nu ook wat meer vrije tijd hebt.. De recensie over het hotel was al verwijderd.. maar goed ook denk ik als ik tussen de regels door lees.
    Geniet lekker van deze tijd, en gefeliciteerd met Holland Heineken House!
    Ps: Hier ligt ook sneeuw!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Hinterglemm

Wonen en werken in Oostenrijk

Recente Reisverslagen:

17 April 2012

Vele eersten zullen de laatsten zijn

24 Maart 2012

Let the sun shine!!!

10 Maart 2012

Het aftellen is begonnen!

20 Februari 2012

Hello, Goodbye!

04 Februari 2012

koud, kouder, koudst!
Marita

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 33547

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Curacao

06 December 2013 - 01 April 2014

Wonen en werken in Oostenrijk (2013/2014)

04 Juni 2013 - 23 Juni 2013

Thailand

01 December 2012 - 31 Maart 2013

Wonen en werken Oostenrijk 2012/2013

20 Mei 2012 - 02 Juni 2012

La vie en France

19 November 2011 - 30 November -0001

Wonen en werken in Oostenrijk

Landen bezocht: