La vie en France - Reisverslagen van Marita Dekker - WaarBenJij.nu La vie en France - Reisverslagen van Marita Dekker - WaarBenJij.nu
La vie en France

Bonjour!!!

Ja daar zit ik dan achter m'n laptopje in een snoezig appartementje midden in Parijs. Koud een maandje terug uit Oostenrijk en alweer in het volgende avontuur beland. Een kort avontuur deze keer, want ik blijf maar 2 weken. Desalniettemin heb ik er onwijs veel zin in. Het doel van deze reis is om de taal weer een beetje op te frissen. En dat is nodig kan ik jullie vertellen!

Ik zit deze 2 weken in een gastgezin (lees: alleenstaande, gepensioneerde vrouw). Natuurlijk een must als je de taal wilt leren. En ik ben goed terecht gekomen. Deze alleraardigste mevrouw spreekt alleen maar Frans. En veel Frans en heelveel Frans, owja en heel snel Frans! Gelukkig kan ik het meeste verstaan en mocht ik geen idee hebben waarover ze het heeft, dan knik ik vriendelijk en zeg ik op m'n allerbeste Frans oui of merci of c'est Superbe!!! En lach ik er vriendelijk bij :)

Verder zit ik hier tot mijn verrassing niet alleen! In de kamer naast mij zit een Zweeds meisje, dat hier al 4 maanden zit! Zij spreek inmiddels ongeveer vloeiend Frans en heeft nu al gefungeerd als tolk tussen mij en Michelle. Perfect!

Morgen begint m'n school, waar ik alleen 's ochtends heen ga. Ik ben heel benieuwd en ik hoop daar veel nieuwe interessante mensen te leren kennen!

Nou dit was het even snel. Ik ga ma valise uitpakken en lekker douchèn, haha!!