Skiën zonder binnenschoenen en stokken! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu Skiën zonder binnenschoenen en stokken! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu

Skiën zonder binnenschoenen en stokken!

Door: Marita Dekker

Blijf op de hoogte en volg Marita

13 December 2011 | Oostenrijk, Hinterglemm

Daar ben ik weer! Ik zag dat het nog maar 8 dagen geleden is dat ik heb geschreven, maar het lijkt wel 2 weken geleden! Wat is er veel gebeurd in de tussentijd.

Vorige keer schreef ik over de gedichtjes die we voor onze collega's gemaakt hadden. We zijn dezelfde avond nog als ware spionnen door het hotel heen gesneaked, om alle schoentjes bij de openhaard te plaatsen. Waarbij we natuurlijk de nodige lol hadden. De volgende dag zijn we met z'n allen om de openhaard gaan zitten en heeft iedereen zijn gedichtje voorgelezen. Het was een prachtig gezicht. En hoewel niet iedereen zijn/haar Duitse gedicht begreep, werd er na elk gedicht toch hartelijk gelachen en geklapt. Het was een leuk feestje!

Verder ging het werk in het hotel natuurlijkg gewoon door. Alle voorbereidingen werden getroffen voor de gasten van Rave on Snow.Deze kwamen allemaal vrijdagmiddag aan. En laten we het erop houden dat het een gezellige bende was, waarbij de nodige alcoholische versnapperingen werden genuttigd. Alleen niet door het personeel, want wij moesten alle zeiltjes bijzetten om het de gasten naar hun zin te maken. En dit is, naar eigen zeggen, ook goed gelukt. Zelf heb ik alleen maar in de bediening gestaan. Dit was erg leuk, maar ook wennen. Er kwamen zoveel nieuwe dingen op me af. Laat staan de rare mixdrankjes die die Oostenrijkers en Duitsers drinken. Zij drinken werkelijk geeneen drankje gewoon zoals het bedoeld is!

Tussendoor zijn Esma, Ilse en ik de dichtsbijzijde kroeg gaan ontdekken. Het was de bedoeling om alleen maar een ontspannende wandeling (IN DE SNEEUW) te maken. Waarbij we halverwege bedachten om gezellig een Heisse Choco mit Sahne te gaan drinken in Hexenhausl. Nu geloof ik, dat ik als enige ook echt een Heisse Choco op heb en dat daarna het bier rijkelijk vloeide ;) Kortom een onwijs gezellige avond gehad. Totdat we bedachten dat we ook weer een half uur terug moesten lopen!!! Het was intussen alleen maar meer gaan sneeuwen en waaien. Gelukkig hadden we een gezonde overdosis zelfvertrouwen gekregen en zijn we in recordtijd weer terug naar het hotel gelopen.

Gisteren werkt ik ook weer in de bediening. 's ochtend kwamen er nog mensen voor het ontbijt, maar 's avond waren er geen gasten. Hierdoor hebben we maar een nepkerstboom in elkaar gezet en zijn we bezig geweest met decoraties. Gelukkig kregen we de laatste 2 uur les in de verschillende soorten dranken die wij schenken. Echt van cola tot 7 jaar oude havaanse rum. Heel interessant allemaal!!! Ook echt leuk om te weten wat je als apperitief kan schenken en wat als degestief. Ook heb ik, met een beetje hulp van de barman, voor het eerst een cocktail geshaked!!! En hij was super lekker (de cocktail bedoel ik dan hè :)

Vandaag hadden veel mensen een vrije dag en aangezien het gister avond opeens weer begon te sneeuwen, bedachten we om met z'n allen te gaan skiën. Super leuk!!! De meesten hadden nog maar weinig of geen ervaring, maar gingen vandaag als volleerde skiërs de piste af! Erg leuk om zoveel progressie te zien. Het minder leuke was dat ik 's ochtend mijn skischoenen aan wilde trekken en toen ontdekte dat mijn binnenschoenen er niet in zaten... Gelukkig kon ik gratis goede skischoenen huren. Maar dit was niet de enige pech, mijn stokken zijn namelijk ook door iemand anders geleend, gestolen of gewoon domweg meegenomen omdat iemand geen idee had welke stokken hij/zij gehuurd had. Ik was namelijk wat gaan eten bij de beginners piste en had m'n stokken, zoals iedereen, naast mijn skies in de sneeuw gezet. Alleen had ik er geen rekening mee gehouden dat er vandaag een school met kinderen op de piste bezig was en dat zijn wel stokken hadden gehuurd, maar allemaal zonder stokken moesten skiën. En al hun stokken stonden netjes opgesteld naast de mijne. Toen ik terug kwam, waren alle kids weg, plus hun stokken, plus mijn stokken. Erg zuur!

De komende 1,5 is het nog rustig in het hotel. Ik hoef ook wat minder uren te draaien en we zijn zo rustig aan aan het voorbereiden op de kerst. De komende dagen beloofd het nog meer te gaan sneeuwen. Ik hoop het tenminste wel, want hoewel de pistes goed zijn, een beetje extra sneeuw kan zeker geen kwaad.

Genoeg geschreven, auf wiederschreiben!

  • 13 December 2011 - 20:22

    Eline (smid):

    Hey meis,

    Wat super leuk dat je toch een waarbenjij site hebt gemaakt:) Ik lees alleen nu pas al je berichten.
    Jammer dat het nu pas gaat sneeuwen, maar in iedere geval genoeg tijd gehad om horecaervaring op te doen op zijn Oosterijks haha!
    Hier waait het als een malle, word er helemaal gek van, maar gelukkig overdag geen last van als ik op stage zit;)
    Have fun meis en ik blijf je volgen! xxx

  • 14 December 2011 - 03:03

    Gaby:

    Maritaaaa!!!! Ja...ik zag je link nu wel op facebook ;)... Leuk om zo even op de hoogte te worden gehouden, want die 5 seconde facebook chats van ons slaan natuurlijk helemaal nergens op. Ga zo door met je ontwikkeling zou ik zeggen, haha en geniet van het mooie witte paradijs. P.s. Ik wil graag weten welk drankje je mij zou aanraden. Schenken jullie ook Mozart likeur :p?

  • 14 December 2011 - 07:36

    Fam Zwart:

    Klinkt gezellig Marita !
    Diederik kijkt ook uit naar sneeuw, maar wij moeten het momenteel met (veel) regen doen ..
    Viel spaB und auf wienerschnitzel !

    Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Hinterglemm

Wonen en werken in Oostenrijk

Recente Reisverslagen:

17 April 2012

Vele eersten zullen de laatsten zijn

24 Maart 2012

Let the sun shine!!!

10 Maart 2012

Het aftellen is begonnen!

20 Februari 2012

Hello, Goodbye!

04 Februari 2012

koud, kouder, koudst!
Marita

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 33554

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Curacao

06 December 2013 - 01 April 2014

Wonen en werken in Oostenrijk (2013/2014)

04 Juni 2013 - 23 Juni 2013

Thailand

01 December 2012 - 31 Maart 2013

Wonen en werken Oostenrijk 2012/2013

20 Mei 2012 - 02 Juni 2012

La vie en France

19 November 2011 - 30 November -0001

Wonen en werken in Oostenrijk

Landen bezocht: