Arbeit, arbeit, arbeit... - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu Arbeit, arbeit, arbeit... - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu

Arbeit, arbeit, arbeit...

Door: Marita Dekker

Blijf op de hoogte en volg Marita

07 Januari 2012 | Oostenrijk, Hinterglemm

Zo daar ben ik weer. Heb net even mijn laatste verslag doorgelezen om te kijken waar ik ook alweer gebleven was. Want we zitten inmiddels alweer een week in het nieuwe jaar en mijn laatste verslag dateert van 18 december.

Laat ik beginnen met iedereen een voorspoedig 2012 te wensen! Zoals ik al voorspeld had, heb ik de afgelopen 3 weken totaal geen tijd gehad om iets van mij te laten horen. Na 18 december kwamen de eerste gasten voor de wintersport binnendruppelen. Gedurende de week werd het steeds drukker, tot de grote piek met kerst en de afgelopen dagen. Waarin het hotel helemaal vol zat.

In het hotel heb ik dan ook de afgelopen 3 weken elke avond in het restaurant gestaan. Ja ja, ik ben inmiddels een volleerd kelnerin. Het geluk is dat de meeste gasten op basis van halfpension zitten en het menu voor het grootste gedeelte al bepaald is. Desalniettemin was het de eerste dagen voor mezelf hard bijbenen. Zeker omdat er een zwaar personeelstekort is, waardoor wij het in het restaurant erg druk hebben. Inmiddels gaat het serveren mij aardig af, maar alsnog komen we veel mensen te kort waardoor het gewoon de hele avond rennen en vliegen blijft.

Naast het werk in het hotel, ben ik natuurlijk ook in de skischool Akiv geweest ;) In mijn vorige verslag schreef ik over een vakantie gevoel, bij het lesgeven aan de Engelse meiden. Nou dit gevoel ging al snel weg toen ik de week erna met 8 Nederlandse koters zat opgescheept. In principe een hele leuke week gehad, buiten het geruzie wie er achter mij mocht skiën, gekoei bij het eten, kids helpen skies uit elkaar halen en aandoen en hun schoenen sneeuwvrij maken, gesprekken met de ouders en meer van dat soort toestanden... Maar aan het einde van de week, keek ik toch met een tevreden blik terug. Ook voelt het zeker als een eer als kinderen bijboeken, omdat ze het zo leuk vonden.

Dat was week 1 lesgeven. Daarna kwam week 2. Deze keer geen Nederlandse kids, maar alleen maar Duitse. Gelukkig, dacht ik, eindelijk iets beschaafdere kids. Maar dit bleek een illusie. Duitse kinderen zijn net zo erg als Nederlandse... Ook deze keer kwam het thema 'wie mag er achter de skijuf skiën' weer vaak boven. En toen zelfs het doordraai systeem niet werkte, ben ik maar een tandje harder gaan skiën zodat ze tijdens het skiën in ieder geval hun mond hielden. Maar ook aan het einde van deze week, kon ik weer tevreden terugkijken. Gelukkig komen er nu rustigere weken aan en zijn er minder kinderen.

De feestdagen zijn dit jaar een beetje aan mij voorbij gegaan. Ik werkte elke dag van 9 tot half 5 in de skischool en dan van 5 tot 12 uur in het restaurant. Ik had niet eens door welke dag het was. Alleen oud en nieuw heb ik bewust meegemaakt. 2 dagen van te voren kregen ik en Esma te horen dat wij voor het entertainment moesten zorgen. Maar aangezien we geen tijd hadden om wat voor te bereiden, zijn Esma en ik 's avonds verkleed gegaan als skileraren en hebben we schnapps uitgedeeld en gezorgd dat de mensen lekker losjes werden. Jaja er werd zelfs hier en daar een dansje gewaagd.

De dag na oud en nieuw, moesten we ons gewoon weer melden in de skischool. Maar helaas was er geen werk voor ons en waren we daardoor genoodzaakt om vrij te skiën, samen met Esma's moeder die inmiddels ook was aangekomen in Hinterglemm.

Dan nog een paar korte feitjes over de afgelopen weken:

- Er is een hotel in het centrum van Hinterglemm afgefikt. Groot nieuws, maar ik zag het pas de volgende dag vanuit de gondel.

- Ben nog een dagje wezen boarden en apres skiën met Yvonne. Oud collega van Snowsports. Super gezellig!!! Het mindere was dat de hotelkamer waarin ik wilde crashen die nacht, stiekem toch bezet bleek. Maar het is allemaal goed gekomen, dankzij het sleutelbord van Lukashansl!

- Ik maarliefst 1 middagje geapresskied heb in de Goasstall en ik daarna zittens op m'n snowboard nog 100 meter naar beneden gerodeld ben. Hoe ik dat overleefd heb, geen idee!

- Het heeft hier onwijs gestormd. Hierdoor ben ik bijna met kinderen en al van de berg afgeblazen.

- Ik heb vast nog wel mee beleefd, maar dit ben ik inmiddels alweer vergeten...


Hoe leuk bovenstaande ook allemaal klinkt. Er zijn de afgelopen dagen ook een hoop nare dingen gebeurd. Helaas kan ik hier niet te veel over uitwijden, maar er zijn dingen in het hotel gebeurd waardoor ik twijfel om daar nog te blijven werken. Onderstaande link (bovenste recensie) omschrijft een beetje de situatie: http://www.zoover.nl/oostenrijk/salzburg/saalbach-hinterglemm-leogang/sandton-residenz-hochalm/hotel

to be continued...

Verder is iedereen in het hotel op dit moment er moe, aangezien we heel veel overuren gemaakt hebben. Ook zijn we allemaal verkouden en staan we op het randje van instorten. Gelukkig schijnt het volgende week minder druk te worden en kan ik me hopelijk aan mijn 30 uur houden, in plaats van 50 uur...

Het sneeuwt op dit moment al bijna 3 dagen onophoudelijk. Dus hopelijk morgen weer een vrij dagje en dan de poeder opzoeken hier.

Voor nu weer even genoeg. Ik hoop snel weer iets positiever nieuws te kunnen schrijven vanuit het hotel!


  • 08 Januari 2012 - 11:02

    Lotte Vial:

    Hoi marita,
    Fijn dat het er sneeuwt.
    Zodat de mensen lekker kunnen wintersporten.
    Jullie moeten daar voor wel heel hard werken.
    Maar misschien kun jij binnenkort wel weer skien.
    Hier is alles goed.
    En nog een heel gelukkig 2012!

    Dikke kus van Lotte en de familie.


  • 08 Januari 2012 - 14:10

    HCKY:

    Dag ski-juf,

    Ook wij volgen je belevenissen daar in de bergen. Weliswaar nu een aantal berichten achter elkaar gelezen, maar goed.
    Een heel goed 2012 gewenst en hopelijk heelhuids weer terug in ons sneeuwloze land.

    Groetjes Henkjan en Carina

  • 08 Januari 2012 - 22:13

    Jolien:

    Ha Maritha,

    Je had al wel verwacht dat het druk zou worden maar dit is wel een beetje teveel van het goede...
    Hopen maar dat het nu even echt wat rustiger gaat worden voor jullie allemaal en dat je zelf ook (weer) wat kan genieten van de winter daar!

    Denk een beetje om jezelf en geniet wel van de sneeuw en winter, hier blijft het grauw en grijs.... bleee.

    groetjes Jolien

  • 19 Januari 2012 - 08:19

    Daniel En Corina:

    Hey hey...
    Ook van hier even een berichtje.. buiten regent het, hopelijk hebben je ouders een beetje redelijk weer om te rijden. Geniet er maar van de komende dagen..
    dikke kus van daniel en corina..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Hinterglemm

Wonen en werken in Oostenrijk

Recente Reisverslagen:

17 April 2012

Vele eersten zullen de laatsten zijn

24 Maart 2012

Let the sun shine!!!

10 Maart 2012

Het aftellen is begonnen!

20 Februari 2012

Hello, Goodbye!

04 Februari 2012

koud, kouder, koudst!
Marita

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 33527

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Curacao

06 December 2013 - 01 April 2014

Wonen en werken in Oostenrijk (2013/2014)

04 Juni 2013 - 23 Juni 2013

Thailand

01 December 2012 - 31 Maart 2013

Wonen en werken Oostenrijk 2012/2013

20 Mei 2012 - 02 Juni 2012

La vie en France

19 November 2011 - 30 November -0001

Wonen en werken in Oostenrijk

Landen bezocht: