Egészségére! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu Egészségére! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu

Egészségére!

Door: Marita Dekker

Blijf op de hoogte en volg Marita

23 November 2011 | Oostenrijk, Hinterglemm

Hallo!!

Eindelijk.. Het lang verwachtte eerste reisverslag(je) van mijn avontuur in Oostenrijk.

Alles loopt hier lekker! Ik ben nu 4 dagen in Hinterglemm en heb nog geen minuut gewerkt, heerlijk!! Ik geniet er nog maar even van, want het beloofd een mega druk seizoen te worden.

Na een leuke zondag met bezoekjes aan Zell am See, Bruck em als hoogtepunt de Kitzsteinhorn. Was het maandagochtend alweer tijd om afscheid te nemen van opa en papa. Ik zelf ben maandag met Ilse (de oppas van het kindje van de eigenaren) naar Hinterglemm gelopen. Dit is ongeveer een half uurtje lopen, dus prima te doen. We hebben gezellig even geshopt en wat inkopen gedaan. 's avonds niet veel spannends gedaan. Esma moest naar school en ik ben maar optijd naar bed gegaan, want dat was ook alweer even geleden.

Dinsdag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik, geheel tegen mijn principes in, op de moutainbike geklommen en naar Hinterglemm gefietst. De heenweg ging perfect en in vond het zelf leuk! Jammer dat de heenweg alleen maar bergafwaarts is... Na inkopen te hebben gedaan (lees 5 kilo aardappels, 2 kilo uien en nog wat dingetjes) moest ik natuurlijk ook weer terug naar het hotel. Vol goede moed vertrok ik in een aardig verzetje, welke gedurende mijn tocht steeds lichter werd. De heenweg ging in een minuutje of 5, terugweg duurde zo'n 20 minuten... Hmmm conditioneel valt er dus nog genoeg te winnen.

Verder zijn vandaag (woensdag)een hoop collega's aangekomen. Allemaal Tsjechen, Hongaren, Polen, Slowaken, Duitsers enz. Owja en een Griekse god (barman). Hij is 36, maar ziet eruit als 20 en is een ontzettende praatjesmaker. Samen met Zoltan (de Hongaar die vandaag heerlijke goulash gemaakt heeft) zijn dat de collega's waar ik tot nu toe het meest contact mee heb. Zij spreken ook gewoon Duits, dat is van de anderen namelijk niet echt te zeggen.

Qua werkzaamheden moet er morgen en overmorgen meer duidelijkheid komen. We hebben maandag samen met de skischool gekeken naar de mogelijkheden voor Esma en mij. Het gaat er waarschijnlijk op neerkomen dat we 5 dagen voor de skischool werken en 1 dag in het hotel. Maar gedurende de 5 dagen in de skischool, ook 's ochtends en vooral 's avonds bijspringen waar nodig in het hotel. Lekker druk dus. Ook wil de skischool dat wij in het hotel hun een beetje vertegenwoordigen en de gasten te woord staan als ze vragen hebben over de skischool.

Nou dit was het wel weer voor vandaag! Morgen hebben we een teambuilding dag. We gaan de Hochalmspitze beklimmen, ik ben benieuwd!

Zodra ik spannendere verhalen te vertellen heb, meld ik me weer!!!

• 24 November 2011 - 08:27

Yvonne:

Jeej Marita, klinkt goed. Veel plezier daar!! En hopelijk tot in december!
    xx

• 24 November 2011 - 13:28

Tante Evi:

Mooi dat je de afgelopen dagen heerlijk heb kunnen genieten van de omgeving en een beetje kon bijkomen.
    Volgens mij heb je dit ook wel nodig,
    want zo te lezen krijg je het behoorlijk druk. Zo te zien vooral lange daaaagen.
    Pas goed op je zelf. liefs

• 25 November 2011 - 11:49

Moeders:

Hey Marita,
    leuk verslag, ben benieuwd naar het vervolg. Wat betekent dat woord bovenaan ? Liefs van Ma

• 25 November 2011 - 19:38

Ex Baas:

Ha Marita,

Leuk je te kunnen volgen, geniet er van!

Gr. Jorrit

• 28 November 2011 - 22:11

Het Belgje:

Marietske! Wat leuk dat je gaat bloggen... Klinkt super en weet zeker dat je het helemaal naar je zin gaat hebben. Lekker veel nieuwe dingen en nieuwe lekkere goden ;)... Geniet ervan! X het Belgje