Frohe Weinachten! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu Frohe Weinachten! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu

Frohe Weinachten!

Blijf op de hoogte en volg Marita

24 December 2012 | Oostenrijk, Hinterglemm

Ja daar ben ik weer, op het nippertje, om jullie allemaal fijne feestdagen te wensen. Hier is het kerstfeest al in volle gang, want vanavond is het kerstavond en dan worden de cadeautjes vergeven. Ook Esma en ik hebben net ons Weinachtsgeschenk gekregen. Toch leuk een kerstpakketje van het hotel, in tijden van bezuiniging. Het kerstdinner was ook geslaagd, we kregen na ruim een week van afwezigheid weer eens 'chef's specialiteit': Leberkäse!!!! Maar daarover straks meer.

Ik ben inmiddels alweer 10 dagen aan de slag in het hotel en ook de 3e week bij de skischool is alweer ingegaan. De eerste week heb ik privé les gegevan aan 2 Nederlanders. Super leuke mensen, die van nul begonnen en aan het eind van de week als pro's de piste afgingen. Daarna een weekje af en toe een les gegeven en vooral het nieuwe kinderland opgebouwd. En nu heb ik een groep kinderen die al erg goed kunnen skiën.

De sneeuw was vooral de eerste 2 weken goed. Ik heb genoten van de dagen waarop er 's nachts verse sneeuw gevallen was en overdag de zon scheen. Ook de lege pistes, want er was echt nog geen kip, waren heerlijk!!! Dat is op dit moment even voorbij, want het is warmer geworden en de sneeuw kwaliteit gaat daarom snel achteruit. Maar niet gevreesd, net het weer even gecheckt en het gaat weer sneeuwen!

Verder hebben we een paar dagen na mijn laatste blog nog een mooi nachtelijk avontuur beleefd. Een van de eigenaresses van het hotel, die ook in het hotel woont, was hoogzwanger en kon op elk moment bevallen. Ze wilde graag thuis bevallen, want hier niet echt de gewoonte is aangezien we achterin het dal wonen en het ziekenhuis toch snel 40 minuten rijden is. Omdat ze al een kindje hebben, hadden zij en haar man Esma en mij gevraagd om eventueel op te passen als het kindje geboren zou worden en het misschien naar het ziekenhuis moest. Natuurlijk wilden we dat doen, niet beseffende dat we om 4 uur 's nachts uit ons bed gebeld zouden worden om op Chimene te passen. Maar goed, dat gebeurde dus wel. En zo zaten we om een uurtje of 5 's ochtends Pipi Langkous te kijken... Met de baby en moeders gaat het inmiddels allemaal goed, na een kort ziekenhuis bezoek. En de eerste Hochalm baby is een feit :)

Verder ben ik natuurlijk begonnen in het restaurant. Beetje hetzelfde als vorig jaar, maar dan gestructureerder en beter eten. Wat het voor het bedienend personeel natuurlijk makkelijker maakt, want we hoeven al die klachten over het eten niet meer aan te horen. Maar lekker eten voor de gasten betekent nog niet automatisch lekker eten voor het personeel. Volgens wachten ze totdat we erbij neervallen of scheurbuik krijgen, voordat ze in actie komen. We zitten hier nu al bijna 4 weken en ik heb nog geen groente gegeten.... Maar ik klaag inmiddels niet meer, want dan krijg je alleen maar boze blikken toegeworpen en zeggen ze dat je in veel hotels nog slechter te eten krijgt.

Nou ja en verder gaat alles z'n gangetje. Het is nu nog vrij rustig, maar vanaf zaterdag gaat het los. Dan zit het hele hotel vol en gaan we zien hoe we dat gaan overleven. Voor nu fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

xx Marita

• 25 December 2012 - 21:06

Simon Hiemstra :

Hoi Marita,
    Leuk om je verhaal te lezen. Koop maar wat sinaasappels in het dorp tegen de scheurbuik. Jij ook fijne dagen gewenst en een gelukkig nieuw jaar..

• 26 December 2012 - 10:29

Marieke:

Weer eens wat anders Pippi 's nachts :)
    Prive les van jou lijkt me heel tof! Niets kunnen of een beetje en dan pro zijn!
    Veel sterkte met de drukte, en ook nog genieten he..
    Vit C uit een potje kan ook nog..

• 27 December 2012 - 16:33

Jolien:

Ha Marita,

Alweer lekker met van alles bezig weer! En toch leuk dat er altijd wel wat gebeurd waar dan ook...
    Voor jullie, nu zo na de kerst, alvast een hele fijne jaarwisseling en een goed begin van het nieuwe jaar!
    Groetjes en tot de volgende keer!

Jolien