TIEFSCHNEE!!!! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu TIEFSCHNEE!!!! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu

TIEFSCHNEE!!!!

Blijf op de hoogte en volg Marita

08 Februari 2013 | Oostenrijk, Hinterglemm

Buenas Noches a tutti!

Hier weer een verslagje uit het ondergesneeuwde Oostenrijkse. Want sneeuw ligt er en niet te zuinig! Wat ik de vorige keer helemaal vergeten te melden heb, is dat ik vlak voordat ik het vorige verslag schreef heb ik voor het eerst in mijn leven echt off piste geskied. Dus echt niet op de piste, maar tussen de rotsen en boompjes. Wat een belevenis!!! Het was op een mooie vrijdagochtend. De dagen daarvoor had het non-stop gesneeuwd en op deze memorabele vrijdagochtend scheen het zonnetje heerlijk over het Glemmertal. Er waren weinig lessen geboekt, dus leek het onze chef een goed idee om onze off-piste skills uit te testen. Oeff, ik heb nog nooit zo gezweet tijdens het skiën! Ik weet nu hoe mijn leerlingen zich voelen als ze klagen over zere bovenbenen en over dat ze het warm hebben. Waar onze chef nu klaagde over koude handen en voeten, brak bij mij het zweet aan alle kanten uit. Maar het was geweldig! Ik ben nog nooit zo vaak gevallen en de sneeuw zat werkelijk overal, maar het was alle moeite waard!

Had ik de week nadat ik de onverstaanbare kinderen had, heb ik een week volwassen beginners gehad. Nog nooit zo ongetalenteerde, angstige mensen gezien. Ze kregen het gewoon niet voor elkaar. Maar het was wel gezellig en het viel me weer eens op dat er veel verschillende mensen op de wereld leven.

Na deze toch best zware week, had ik afgelopen week een erg relaxt weekje. Hierin had ik een kindje uit Wenen, die 3 dagen privé les van mij had. Super aardig meisje, waar mee ik gezellig heb geklets en tussendoor heb geskied. Aangezien ze goed kon skiën, hebben we heerlijk in de tiefschnee geskied wat ze prachtig vond! Hoewel ze pas 11 was, hebben we het erg gezellig gehad met elkaar. Daarna nog een half dagje geskied met een gast uit het hotel. Haar vader is voor een groot gedeelte eigenaar van het hotel en ze komen uit Polen. Het was ook weer erg gezellig en in maart wil ze een hele week met mij skiën :)

De sneeuwcondities zijn perfect! Het heeft de afgelopen dagen weer veel gesneeuwd en zo af en toe schijnt ook het zonnetje. Het wordt wel weer kouder de komende dagen, dat is dan weer jammer. Maar met mijn handheizungen (zakjes die je door elkaar husselt en dan warm worden) komt Jan Splinter zeker wel door de winter.

Nog een bedankje aan mijn lezers voor alle leuke reacties!

Ik ga me opmaken voor een avondje stappen en een druk carnavals weekje!

Ciao!

• 09 Februari 2013 - 13:19

Corina En Daniel:

Ha marita,

Ik zie nu dat ik de vorige blog gemist heb.. je hebt het goed naar het zin lees ik.
    En ben je er al uit wat je van het zomer gaat doen.
    Geniet van de carnaval en de sneeuw...
    Je krjgt een dikke kus van daniel... de je een kus geeft op mijn pc.. Vandaag voor het eerst weer wezen paard rijden. Straks gaat hij weer naar huis maar omdat je moeder de griep heeft even een middagje hier spelen.. :)

Xx corina en daniel.

• 10 Februari 2013 - 23:09

Jolien:

Ha Marita,

Toch wel gezellig elke keer die verhaaltjes :-)
    Lijkt me leuk elke keer weer andere mensen met wie je op pad gaat! En ik geloof dat het elke keer weer anders is.
    Wij hebben ook weer even sneeuw hier, is een mooi pak gevallen gister! Blijft een prachtig gezicht zeker met de zon er vandaag bij!
    Geniet lekker daar en kijk of piste maar goed uit... :-)

Groetjes Jolien

• 26 Februari 2013 - 19:09

Corné En Evelien :

Hoi Marita !

Leuk om even te lezen hoe het jou in Oostenrijk vergaat. Best wel gaaf dat jij je werk hebt gemaakt van wat wat voor ons een hobby is !

Groetjes,

Corné, Evelien, Margriet en David