Sneeuw! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu Sneeuw! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu

Sneeuw!

Door: Marita

Blijf op de hoogte en volg Marita

07 December 2012 | Oostenrijk, Hinterglemm

Daar ben ik weer, amper een week na mijn vorige verslag. Maar ik heb nu de tijd, dus zal ik daar maar van profiteren.

Tja we zijn een weekje verder en echt veel is er nog niet gebeurd. Ik heb in hotel sowieso tot de 17e vrij en Esma zou de 3e beginnen. Uiteindelijk hoefde zij pas gister te beginnen omdat er wat afzeggingen waren. Aangezien hier alles tot vandaag dicht zat, hebben we niet zoveel kunnen doen. Of nou ja, hebben we eigenlijk niets kunnen doen. Vrij saai! We zijn 2 of 3 keer naar Zell am See gereden om daar te brunchen en wat financiele dingetjes te regelen (owja, iemand toevallig verstand van belastingterugave in Oostenrijk??).

Intussen had het al een paar dagen non-stop gesneeuwd! En tot gister heeft het ook gesneeuwd, dus zijn vandaag de pistes open gegaan. En daar stonden we dan om een uurtje of 9 vanochtend :) Super pistes en zelfs een klein zonnetje erbij. Omdat er nog nauwelijks toeristen zijn, waren de pistes super leeg. Wel was het erg koud (-15) en vonden mijn handen dit niet zo fijn. Na een aantal afdalingen verging ik van de pijn, dus gelijk naar het dorp om heaters te kopen. Dit zijn zakjes waarin je moet knijpen en dan worden ze 12 uur lang warm. Dit scheelde een slok op een borrel. Heerlijk warme handjes gehad de rest van de dag. Ook mijn voeten hebben het te verduren gehad vandaag. Die waren toch nog niet echt gewend aan de skischoenen, dus ook daar weer onwijs veel pijn aan gehad. Wat is skiën toch leuk!!! Gelukkig is het conditioneel een stuk beter met me gesteld als vorig jaar :)

Officieel zou ik de 15e pas beginnen in de skischool, maar dit is vervroegd aangezien gasten in ons hotel graag les willen hebben. Ach en als we er toch zijn... Dus begin ik morgen al, 6 dagen lang privé met 2 Nederlanders. Ik ben benieuwd! Ook Esma begint morgen al met snowboarden. De skischool mag blij zijn dat wij er al zijn, want verder is er nog geen skileraar te bekennen. En aangezien er alleen nog maar privé lessen zijn, brengen we gelijk ook een aardige duit in het zakje :)

Hoe het verder in het hotel is weet ik eigenlijk niet zo goed. Het enige waar ik over kan oordelen is het personeelseten en dat is zwaar beneden pijl, als we al iets krijgen. Heb nu al een week lang geen groenten gegeten. Het is iedere dag semmel met leberkäse of worst. En aangezien ik niet van vet eten houd en al helemaal niet van veel vlees, is dit echt niet prettig. Mijn maag begint inmiddels ook te protesteren. We hebben gelukkig in het begin wat tomaten en komkommer gekocht, dus dat eet ik dan maar. Hopen dat het volgende week beter wordt, anders worden het zware maanden...


  • 07 December 2012 - 20:01

    Crina:

    Hey Marita,

    Leuk weer wat van je te horen, Ook hier een dik pak sneeuw.
    Leuk dat je al weer hebt kunnen skieeen ... Geniet er van.
    Liefs uit Putten

  • 09 December 2012 - 09:55

    Ilse:

    Heee Marita,

    Die semmels zal ik zeker niet missen maar ik ben wel jaloers dat je alweer lekker aan het skiën bent geweest! Geniet ervan dit seizoen, ik ga de spannende verhalen volgen!

    X Ilse

  • 09 December 2012 - 13:25

    Belg:

    Heey Marietke,

    Leuk weer wat van je te horen. Had natuurlijk wat betere berichten verwacht van het hotel dit jaar, maar hopen dat ze zich als een malle gaan verbeteren. Of zich gewoon alleen aan jullie aan gaan passen. Kom nou, jullie zijn inmiddels VIP medewerkers... Geniet iig van het lesgeven de komende dagen. Heerlijk in de sneeuw! Ik kijk uit naar het volgende berichtje waar het hotel dan alles voor jullie geregeld heeft wat jullie hartje begeert. Groetjes uit het wannabe sneeuwlandje

  • 24 December 2012 - 10:05

    Marieke:

    Leuk om weer wat van je te lezen!
    Geniet er lekker van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Hinterglemm

Wonen en werken Oostenrijk 2012/2013

Wonen en werken in Oostenrijk

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2013

The countdown has started!

08 Februari 2013

TIEFSCHNEE!!!!

22 Januari 2013

Happy New Year!

24 December 2012

Frohe Weinachten!

07 December 2012

Sneeuw!
Marita

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 33520

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Curacao

06 December 2013 - 01 April 2014

Wonen en werken in Oostenrijk (2013/2014)

04 Juni 2013 - 23 Juni 2013

Thailand

01 December 2012 - 31 Maart 2013

Wonen en werken Oostenrijk 2012/2013

20 Mei 2012 - 02 Juni 2012

La vie en France

19 November 2011 - 30 November -0001

Wonen en werken in Oostenrijk

Landen bezocht: