Let the sun shine!!! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu Let the sun shine!!! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu

Let the sun shine!!!

Door: Marita Dekker

Blijf op de hoogte en volg Marita

24 Maart 2012 | Oostenrijk, Hinterglemm

Hier het een na laatste verslag (denk ik) wat ik ga schrijven. Want het einde nadert nu toch echt! Dit is aan alles te merken. Het hotel is door de week erg leeg en er zijn nog maar een paar skileraren in de skischool. Wat overigens niet betekend dat er geen werk meer is. Vooral in de skischool ben ik elke dag wel beschäftigt. Hadden de meeste leraren afgelopen week elke middag vrij, ik en Esma stonden gewoon hele dagen op de latten. Iets wat ik overigens helemaal niet erg vond, want de zon schijnt al bijna 2 weken non-stop. Heb dan nu ook echt een vies bruin gezicht :)

2 weken geleden was ik wel aan de beurt om op kinderland te staan. En helaas deze keer geen leraar die met me wilde ruilen. Maar ook deze kinderland evaring duurde maar 2 dagen, want daarna werd ik geruild met een andere leraar en kreeg ik een kindergroep. De ouders van de kinderen hadden geklaagd over de leraar en hij werd vervangen door mij. Heb alsnog een leuke week gehad met kids die meer op de wc zaten dan op de piste stonden. Echt bizar hoe vaak zij moesten plassen!

Afgelopen week had ik een groep met volwassenen. Een nogal uiteenlopend gezelschap. Vooral de vrouw die met ski's van 2 meter aan kwam zetten, zal mij nog een tijdje bijblijven. Ik adviseerde haar al na 5 minuten om over te stappen op carve ski's, maar ze moest en zou op haar eigen ski's blijven skiën. Dit was namelijk al een hele stap voor haar, want vorig jaar had ze nog op houten ski's geskied met, jawel, leren schoenen. En die zaten toch echt een stuk lekkerder dan deze plastic dingen! Maar toen ze door de liftman geweigerd werd, is ze toch overgestapt op andere latten. De eerste dag ging wel oké, maar naar mate de week vorderde begon ze zelf in te zien dat carve ski's wellicht een betere optie geweest waren. Ze gebruikte haar ski's steeds als excuus als ze iets fout deed. Dit begon mij, en de andere gasten, aardig te irriteren. Waar ook nog bij kwam dat ze constant aan het sms'en was met haar nieuwe vriend. De laatste dag was ze dan ook opeens met de noorderzon vertrokken, zonder gedag te zeggen. Toen ik haar 's middags op de piste tegenkwam, was ze uit haar broek gescheurd. Ik moest me in houden om niet te lachen. Het maakte het plaatje compleeet.

Ik heb de laatste tijd weinig in het hotel gewerkt. Hierdoor kon ik eindelijk meedoen met een lerarentraining en niet de minste. We gingen gelijk off piste op een behoorlijk steile hang, eng!!! Ben dan ook een paar keer hard gevallen. Maar gelukkig werd het harde werken goed beloond. We hebben daarna met z'n alle gezellig wat gedronken in een hut op de berg. Omdat we toch ook moesten eten, zijn we met de meiden gebleven en hebben we heerlijk gegeten. Daarna zijn we in het donker naar beneden geskied, wat nog een heel avontuur was aangezien er een piste bully bezig was en wij als de dood waren om te worden aangereden. Uiteindelijk zijn we heerlijk naar beneden geskied over het ene spoor wat de bully geprepareerd had. Een top avondje!!!

Hoewel ik het hele seizoen skiles heb gegeven, had ik het officiële papiertje om les te mogen geven nog niet. Toen ik afgelopen juli de cursus volgend was ik ziek en hierdoor had ik mijn praktijk niet gehaald. Hoog tijd om een herexamen te doen. Gisteren ben ik samen met een collega van de skischool naar Kaprun geweest om mijn praktijk te herkansen. Het was een super dag. De sneeuw is top op de gletsjer, dus genoten. Met dank trouwens aan mijn collega die me heeft gepushed om de moeilijkste gelände (off piste) afdaling te doen. Echt gaaf om te zien dat je gewoon tussen de rotsen door hebt geskied. De examen afdalingen gingen goed, maar doordat ik geen training had gevolgd wist ik niet of het goed genoeg zou zijn. Uiteindelijk heb ik alles met goede cijfers gehaald! Ben dus eindelijk officieel skilerares :D

Het einde nadert nu echt, zeker nadat ik vandaag gesproken heb met de manager. Aangezien m'n contract tot 31 maart loopt en ik daarna dus ook mijn kamer uit moet, wordt het wel tijd om na te denken wanneer ik hier precies weg ga. Dit is alleen lastig te bepalen, omdat we graag tot het einde bij de skischool willen blijven. Maar we willen eigenlijk niet verhuizen naar een kamer in de skischool. Hoe we dit allemaal precies op gaan lossen weten we nog niet. Waarschijnlijk kunnen we nog tot pasen in het hotel verblijven, wat we daarna doen geen idee! Zeer waarschijnlijk kom ik het weekend van 14 april terug. Een maand geleden kon ik niet wachten om naar huis te gaan, maar door het lekkere weer, de leuke mensen en minder werken wil ik nog wel een paar weekjes blijven :)

  • 24 Maart 2012 - 18:18

    Fam Zwart:

    Nou, dat zonnetje schijnt hier ook hoor en met een temperatuur van tegen de 20 graden is het in de achtertuin heerlijk, dat kleurtje komt er zo ook wel ..

    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt, gefeliciteerd met je officiele status en tot ziens dan maar !

    groetjes, Henny

  • 24 Maart 2012 - 19:20

    Paps:

    He skattie, ik heb weer even zitten smullen van je verhaaltje en ben eigenlijk stikjaloers. Proficiat met je diploma, ik denk dat je nu niet meer zoveel van mij kan leren ;-) Zoals zus Henny al zei, het is hier echt voorjaar met een zomers tintje. Met mama vandaag de terassen schoongespoten, de shed ingericht en de mooie nieuwe zelfgemaakte tuintafel met bankjes geplaatst. Tussendoor ook nog de fruitbomen bij Dirk gesnoeid en een nieuwe ketting op de motor gezet. Kortom, ik ben het nu papzat en neem een heet bad. Groetjes van iedereen en een dikke knuffel van Daniel.

  • 24 Maart 2012 - 19:48

    Marieke Wesseling:

    Leuk om te lezen wat je allemaal doet!
    Sportief hoor!
    Gefeliciteerd met je diploma en geniet nog ff van je laatste weken daar!

  • 24 Maart 2012 - 21:20

    Simon Hiemstra:

    Hoi marita, ik heb genoten van je verhalen. En...gefeliciteerd met je diploma voor skileraar. Lijkt me nog erg moeilijk als ik je afdalingen zo lees.

  • 26 Maart 2012 - 14:19

    Evi:

    Fijn dat je je "sneeuw-avontuur" zo positief kunt afsluiten.
    Geniet er nog maar even van!
    Bedankt voor je leuke verslagen, heb ervan genoten.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Hinterglemm

Wonen en werken in Oostenrijk

Recente Reisverslagen:

17 April 2012

Vele eersten zullen de laatsten zijn

24 Maart 2012

Let the sun shine!!!

10 Maart 2012

Het aftellen is begonnen!

20 Februari 2012

Hello, Goodbye!

04 Februari 2012

koud, kouder, koudst!
Marita

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 33526

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Curacao

06 December 2013 - 01 April 2014

Wonen en werken in Oostenrijk (2013/2014)

04 Juni 2013 - 23 Juni 2013

Thailand

01 December 2012 - 31 Maart 2013

Wonen en werken Oostenrijk 2012/2013

20 Mei 2012 - 02 Juni 2012

La vie en France

19 November 2011 - 30 November -0001

Wonen en werken in Oostenrijk

Landen bezocht: