Hello, Goodbye! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu Hello, Goodbye! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu

Hello, Goodbye!

Door: Marita Dekker

Blijf op de hoogte en volg Marita

20 Februari 2012 | Oostenrijk, Hinterglemm

Allereerst bedankt voor alle leuke reacties! Leuk om te zien dat mensen die ik normaal niet zoveel spreek, ook mijn verhalen volgen.

Ik moet weer even diep in mijn geheugen graven om na te gaan wat er de afgelopen 2 weken gebeurd is. Na de week met de vergevorderde kids, kreeg ik de week erna niet zo vergevorderde kids. Hoewel het ski niveau wel redelijk was, had ik voor het eerst 3 huilende kinderen in m'n klasje. Eentje heeft serieus elke dag de hele ochtend gehuild. De reden weet ik nu nog niet, maar het was niet erg relax. Zeker ook omdat andere skiërs zich ermee gingen bemoeien. 'Uhhh, bent u de skilerares? Er huilt de hele tijd een kind, moet je er niet iets aan doen?'. Waarop ik 20 keer heb geantwoord, 'Ze huilt al de hele ochtend zonder dat er iets aan de hand is...' Ach ja, het skilerarenleven gaat nou eenmaal niet over rozen. Dit heb ik ook zeker geconstateerd, nadat aan het begin van de week een meisje in haar broek had geplast en aan het eind van de week een jongentje in z'n broek had gepoept....

Maar het leven gaat door en zo ging de week eigenlijk ook weer snel voorbij en voordat ik het wist zat ik in Nederland. Voor degenen die het nog niet wisten. Deze zomer werk ik in het Holland Heineken House. De eerste meeting hiervan was vorige week en ik wilde daar toch wel graag bij zijn. Vandaar ik dat vorige week dinsdag terug ben gevlogen naar Nederland. Woensdag was de meeting en het was erg leuk. Ik weet nu een beetje wat me te wachten staat en heb ook weer een hoop nieuwe mensen leren kennen. Hoewel ik de volgende ochtend terug vloog, was het heerlijk om even 3 dagen weg te zijn van alle hectiek. Zeker ook omdat de eerste avond dat ik weg was, ik hoorde dat er weer 2 collega's plotseling weggelopen waren.

Toen ik terug kwam, kon ik natuurlijk gelijk de volgende dag weer aan de bak. Voor de verrassing mocht ik weer een keer snowboardles geven. En ik kan jullie vertellen, dat ik officieel echt liever skiles geef dan snowboardles. Maar goed, net toen ik deze conclusie met Esma besproken had, belde onze chef van de skischool om te melden dat we ook deze hele week snowboardles moeten geven. HELP! Ik heb nu echte begin beginners en het is erg gezellig, maar ook erg vermoeiend. Het nu 2 dagen lesgegeven en zelf nog geen meter geboard. Ik ben ze alleen maar van de piste aan het oprapen. Aangezien er 2 ADHDers tussen zitten en de rest ook teveel energie heeft, is het best lastig om de boel georganiseerd te houden. Ook heb ik weer een paar nieuwe synoniemen gehoord van de zin 'ik kan het niet' namelijk: 'ik vind het irritant', 'het sneeuwt', 'ik snap het niet', 'deze oefening is niet leuk' enz, enz. Voor de afwisseling is het wel leuk, maar ik zou toch niet snel nog zo'n week willen doen.

Ow, toen ik in Nederland was heeft het trouwens weer als een malle gesneeuwd! Er ligt nu echt super veel sneeuw, niet te geloven. Ook de afgelopen 2 dagen sneeuwde het weer, dus als het zo doorgaat dan ben ik pas ergens in juni thuis. Gelukkig wordt het de komende 2 dagen zonnig. Krijg ik hopelijk eindelijk een kleurtje.

Ook hier is het deze dagen carnaval. Ik heb al heel wat koeien, olifanten en heidi's over de pisten zien vliegen. Een goede reden om voor de 4e keer tijdens mijn verblijf uit te gaan! De afloop horen jullie in mijn volgende blog! Ciao!

  • 20 Februari 2012 - 20:40

    Gaby:

    Marita! Lekker om weer een verslagje van je te lezen. Je maakt iig heel wat mee. Wat betreft de plasbroeken, daar zit ik nu ook in, haha. Ik hoop dat je de komende weken skilessen kan gaan geven en dat je er iig maar het beste van maakt :). Can't wait to see u again!!
    P.s. HHH wordt echt fantastisch voor je ;)

  • 20 Februari 2012 - 22:40

    Charlotte:

    Hey Hey! Wat leuk om te horen dat het zo goed gaat! Skiles geven is ook gewoon erg leuk.. ;-) oh.. HHH! Dat vind ik heeel erg leuk! Ik ben wel een beetje jaloers hoor.. over 2 weken mag ik eindelijk naar de sneeuw en mag het bestuurspak eventjes een weekje in de kast blijven.. Heel veel plezier daar nog dame! Enne.. binnenkort even een skype date? Kus

  • 27 Februari 2012 - 15:13

    Jorrit:

    Ha Marita,

    Nog geen tijd gehad om je verslagen te lezen...hoorde van je vader gisteren dat je naar London gaat en werken in het Heineken House, leuk man!
    Misschien kom ik nog een biertje drinken want jop wil er graag met mij naar toe.
    Mocht je je tussen het skieen en de olympics erg vervelen kan je met Jacqueline contact opnemen, wellicht is er nog een vacature in de tussenliggende periode!

    Groet, Jorrit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Hinterglemm

Wonen en werken in Oostenrijk

Recente Reisverslagen:

17 April 2012

Vele eersten zullen de laatsten zijn

24 Maart 2012

Let the sun shine!!!

10 Maart 2012

Het aftellen is begonnen!

20 Februari 2012

Hello, Goodbye!

04 Februari 2012

koud, kouder, koudst!
Marita

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 33517

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Curacao

06 December 2013 - 01 April 2014

Wonen en werken in Oostenrijk (2013/2014)

04 Juni 2013 - 23 Juni 2013

Thailand

01 December 2012 - 31 Maart 2013

Wonen en werken Oostenrijk 2012/2013

20 Mei 2012 - 02 Juni 2012

La vie en France

19 November 2011 - 30 November -0001

Wonen en werken in Oostenrijk

Landen bezocht: