The countdown has started! - Reisverslag uit Putten, Nederland van Marita Dekker - WaarBenJij.nu The countdown has started! - Reisverslag uit Putten, Nederland van Marita Dekker - WaarBenJij.nu

The countdown has started!

Blijf op de hoogte en volg Marita

02 December 2013 | Nederland, Putten

The countdown has started, zo eindigde ik mijn vorige verslag en zo begin in dit nieuwe verslag van een nieuwe reis. Ik sta weer op het punt om te vertrekken naar Oostenrijk, een vaste prik inmiddels. Dit keer gaat de reis alleen niet naar het vertrouwde en door mij zo geliefde Saalbach-Hinterglemm, maar naar het nog te ontdekken Königsleiten. Jahwol, Königsleiten een klein plaatsje dat in hetzelfde dal ligt als een van de meest bekende (après) skioorden, Gerlos!

Nadat ik vorig seizoen terug was komen, was een ding me wel duidelijk. Werken voor Residenz Hochalm zou voor 2014 geen optie meer zijn. Hoewel de manager vast goede zaken heeft gedaan in de winter en de boel duidelijk meer op de rit heeft dan ons Monty Python figuur van het jaar daarvoor, konden hij en ik het niet zo goed met elkaar vinden. Daarbij kwam nog dat mijn restaurantmanager en haar man, gewoon rare mensen zijn die de boel bij mekaar liegen en allemaal onder een hoedje spelen. Kortom, niet vatbaar voor herhaling. Dus werd het tijd om opzoek te gaan naar iets anders. Maar niet voordat ik heerlijk had genoten van de zomer. Ik heb weer een hoop landen van m'n lijstje door kunnen strepen. En genoten van vele verschillende culturen en hun gewoontes.

Maar tegen het einde van de zomer begon het toch weer te kriebelen. Maar wat moest ik? Alleen in Hinterglemm in de skischool gaan werken was geen optie, want dat verdient gewoon niet genoeg en bovendien ga ik echt niet in een vies skilerarenhuis zitten. Ik heb nog een sollicitatie gestuurd naar een ander hotel in de buurt, maar daar heb ik uiteindelijk niets meer van gehoord. Maar nog voordat ik andere opties wilde gaan bekijken, kreeg ik een berichtje van een vriend, die een collega heeft, die weer een bedrijf in Oostenrijk heeft gewerkt en dat bedrijf zocht mensen voor de winter. Nou ja, ik gelijk bellen natuurlijk en zo had ik een week later een baan. Als assistent bedrijfsleider van een Gasthof deze keer. Iets heel anders, maar wel een toffe uitdaging! Ik ga geen skiles meer geven en ben benieuwd hoe dat bevalt. Daarentegen heb ik nu wel tijd te over om aan mijn eigen skills te verbeteren :) En ook tijd om mensen te ontvangen en samen te gaan skiën. Dus ben je nog opzoek naar een leuke wintersport neem een kijkje www.edelweisshaus.nl en kom gerust langs!

Ik ga jullie zoals gewoonlijk weer via deze weg op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen!

Ik zal snel mijn nieuwe bevindingen delen vanuit het sneeuw overgoten Königsleiten!

  • 02 December 2013 - 20:58

    Jacqueline:

    Ik mis een stuk over hoe moeilijk het zal zijn om afscheid te gaan nemen van je collega's in Nederland.....

  • 02 December 2013 - 21:00

    Marita Dekker:

    Sssssst, daar ben ik emotioneel nog niet klaar voor! Ga me daar de komende dagen op voorbereiden.

  • 02 December 2013 - 21:12

    Martin:

    Have fun Marita!!! Hoop dat het bevalt

  • 02 December 2013 - 21:19

    Simon Hiemstra:

    Weer een leuk verhaal. Je zou ook een goede tekstschrijver zijn. In ieder geval ben ik erg benieuwd hoe het er in Königsleiten uitziet. We zijn nog een plek aan het uitzoeken voor de wintersport....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Putten

Marita

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 629
Totaal aantal bezoekers 33552

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Curacao

06 December 2013 - 01 April 2014

Wonen en werken in Oostenrijk (2013/2014)

04 Juni 2013 - 23 Juni 2013

Thailand

01 December 2012 - 31 Maart 2013

Wonen en werken Oostenrijk 2012/2013

20 Mei 2012 - 02 Juni 2012

La vie en France

19 November 2011 - 30 November -0001

Wonen en werken in Oostenrijk

Landen bezocht: