La vie Parisienne - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu La vie Parisienne - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marita Dekker - WaarBenJij.nu

La vie Parisienne

Door: Marita Dekker

Blijf op de hoogte en volg Marita

26 Mei 2012 | Frankrijk, Parijs

En dan ben je opeens alweer bijna een week in Parijs en is alles alweer gewoon geworden. De afgelopen week is voorbij gevlogen!

Inmiddels is het hier net zo lekker weer als in Nederland, maar dat was afgelopen maandag nog zeker niet het geval! Nadat ik zondag aangekomen was, had ik het gevoel dat ik gelijk op pad moest om Parijs te ontdekken. Maar toen het begon te regenen en ik m'n boxspring bedje zag staan, heb ik toch maar even een powernap genomen. Daarna was het gelukkig opgeklaard en was het tijd om op pad te gaan! Maar waarheen? Ik woon aan de rand van het 5e arrondissement. Wat inhoud dat de meeste bezienswaardigheden wel op loopafstand zijn. Maar goed, waar te beginnen? Dus vroeg ik m'n huisgenootje of ze misschien zin had om mij wat te laten zien van Parijs. En dat het ik geweten! 3 uur later kwamen we bezweet en wel thuis en had ik half Parijs gezien! Een goed begin!

Maandag was het tijd voor m'n eerste les. Nadat ik een test had gedaan, werden we in groepen ingedeeld en kwam ik in een klas terecht. We zitten met 14 in een klas en vrijwel iedereen komt uit een ander land. En jullie raden het al, niemand komt uit België of Nederland. Dus ik het, buiten 2 telefoongesprekken met m'n ouders, nog geen woord Nederlands gesproken! Alleen maar Frans, Engels én Duits. Na de les kwam ik erachter dat ik ongeveer de enige ben die alleen 's ochtends lessen volgt. Hmmm, niet zo leuk wat ik had geen zin om elke middag in m'n eentje door te brengen. Gelukkig hebben de mensen die ook 's middags les hebben, niet elke middag les. De eerste ben ik daarom met een Amerikaans meisje en een Portugese jongen wat wezen winkelen. Het regende pijpenstelen en de jongen zijn bagage was achtergebleven in Lissabon, dus leek ons dit de beste optie! Het was een leuke middag, maar ook erg vermoeiend door alle nieuwe indrukken. Daarom vroeg naar huis gegaan en lekker optijd gaan slapen.

De volgende dagen werd het weer beter en begon ik helemaal in een ritme te komen. Ik ga veel met de 2 Amerikaanse meiden om en met de jongen uit Portugal. Door het mooie weer hebben we vooral veel gewandeld en in parken gezeten. Eigenlijk ook de beste manier om Parijs te ontdekken.

Gister ben ik 's avonds wezen eten met de Amerikanen en zijn we daarna naar de eiffeltoren geweest. We wilden eigenlijk omhoog, maar daar was het al een beetje laat voor. Dus zijn we beneden gebleven en hebben we van de lichtshow genoten.

Vandaag is het zaterdag en alweer mooi weer. Ik ga zo naar een park toe en vanmiddag waarschijnlijk zwemmen. Morgen begint Roland Garros, waar ik kaarten voor heb. Hopelijk spelen er wat Nederlanders de eerste dag!

Volgende week is alweer m'n laatste week. Op de planning staat nog een bezoek aan Versailles met m'n huisgenoot en verder wil ik eigenlijk nog naar het Louvre en natuurlijk het topje van de Eiffeltoren.

Ciao!

  • 26 Mei 2012 - 13:33

    Simon Hiemstra:

    Hoi Marita, leuk om je verhaal te lezen en dat je het zo naar je zin het.
    Volgens mij heb je inmiddels wel heel Paris gezien. Geniet er van.

  • 28 Mei 2012 - 21:33

    Lisette De Wit:

    En jij altijd maar zeuren dat ik zo vaak weg ging... Groot gelijk wereldreizigster!! ;)

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marita

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 33531

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Curacao

06 December 2013 - 01 April 2014

Wonen en werken in Oostenrijk (2013/2014)

04 Juni 2013 - 23 Juni 2013

Thailand

01 December 2012 - 31 Maart 2013

Wonen en werken Oostenrijk 2012/2013

20 Mei 2012 - 02 Juni 2012

La vie en France

19 November 2011 - 30 November -0001

Wonen en werken in Oostenrijk

Landen bezocht: