Every hour happy hour at Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marita Dekker - WaarBenJij.nu Every hour happy hour at Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marita Dekker - WaarBenJij.nu

Every hour happy hour at Curacao

Blijf op de hoogte en volg Marita

14 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Zondagochtend 7 september. Gelijk vanuit m'n bed spring ik onder de douche, om me vervolgens aan de kleden en een vluchtig ontbijt te nuttigen. Het is immers al 7.45 uur en ja, ook hier begint de kerk om 8.30 uur. Met de opgedane ervaring in juni, weet ik dat de kerk niet al te makkelijk te vinden kan zijn en wil ik ruim op tijd vertrekken. Dus met een lichte haast schenk ik een glas water in, pak ik een appeltje voor onderweg en zoek ik de sleutel van het huis en de auto. Met dat ik in mijn tas wil kijken, valt mijn blik op een klein wit sliertje op de grond. Met de slaap nog in mijn ogen, knipper ik nog een paar keer en buk ik om te checken dat wat ik net denk gezien te hebben, ook daadwerkelijk is wat het lijkt. Om vervolgens met enig afschuw te constateren dat het inderdaad is wat ik dacht, een MADE! Met dat ik weer overeind ga staan, zie ik nu pas dat het er niet eens is maar de hele vloer ligt bezaait met maden! Eerst denk ik nog snel de maden weg te vegen, maar het lijken er steeds meer te worden en ze komen overal vandaan! Goed, inmiddels heb ik de poging om naar de kerk te gaan laten varen en pak ik de bezem uit de kast om alle maden een voor een naar buiten te werken. En dat is niet makkelijk! Zeker niet als je tegen de wind inveegt, wat zorgt voor de nodige rondwaaiende maden die ik al dansend probeer te ontwijken. Het moet een hilarisch tafereel geweest zijn. Maar goed, na 2 uur is het huis maden vrij en helemaal schoon. Tot op de dag van vandaag weten we nog niet waar ze vandaan kwamen, maar op een enkeling na hebben we ze allemaal kunnen verwijderen.

Dit was onze zondagochtend besteding en om er toch nog maar een leuk dagje van te maken zijn we 's middags naar het strand gegaan om een drankje te doen.

De rest van de week bestond weer uit een hoop geregel en rijden tussen het kastje en de muur. Het interieur van de winkel is al voor een gedeelte binnen en deze week komt de rest. Verder hopen we dat de spullen vanuit Nederland komende week ingeklaard kunnen worden en dan gaan we eind van de week al dozen richting de winkel brengen. En dan komt de opening ook best dichtbij. Ik ben zo nieuwsgierig naar hoe het gaat lopen!

Afgelopen vrijdagavond zijn we alle happy hours (lees drinken voor de helft van het geld) afgeweest. Het is op Curacao niet zozeer de vraag waar je uit gaat, maar of je uitgaat. Iedereen is namelijk altijd bij een vaste happy hour te vinden. Vrijdagavond was dat Mambo met een live band en voordat ik het wist stond ik met een local te dansen. Hij twee koppen kleiner en 20 jaar ouder, maar goed onder het mom van goed integreren danste ik gezellig mee.

Verder is mijn poging om naar de kerk te gaan vanmorgen wel goed afgelopen. Hoewel mijn ogen nog steeds naar de grond gaan als ik de woonkamer binnen kom lopen.

Veel plezier met boer zoekt vrouw kijken, ik ga me omkleden en proberen om langer dan een half uur in de zon te zitten.


  • 14 September 2014 - 20:23

    Marieke:

    ieuw maden ieuw.....
    Als dat de enige tegenvaller blijft...
    Een goede tijd !

  • 14 September 2014 - 23:34

    Marjolein:

    Lieve marita, erg leuk om je zo te volgen!! Veeel plezier!
    Dikke kus mar

  • 15 September 2014 - 20:37

    Marita:

    Begrijp dat Boer zoek vrouw toch nog niet begonnen is... Geloof dat ik van het vaste land begin te vervreemden, als ik zelfs dit cultureel erfgoed niet meer bijhoudt

  • 18 September 2014 - 23:06

    Birgit:

    hahaha, zie je over een kleine 3 weken op curacao ;-)

  • 04 Oktober 2014 - 01:24

    Leonie:

    Heey Marita,

    Ik zie nog steeds je blogjes voorbij komen, leuk!
    Momenteel zit ik zelf ook op Curacao voor een weekje vakantie :)
    Ben wel benieuwd waar dat winkeltje nu is?
    Groetjes Leonie ( ex-collega Oostenrijk)

  • 04 Oktober 2014 - 02:59

    Marita:

    Hey leonie,

    Kom morgen even langs, we zitten in Willemstad in het riffort in otrabanda.

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Marita

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 33458

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Curacao

06 December 2013 - 01 April 2014

Wonen en werken in Oostenrijk (2013/2014)

04 Juni 2013 - 23 Juni 2013

Thailand

01 December 2012 - 31 Maart 2013

Wonen en werken Oostenrijk 2012/2013

20 Mei 2012 - 02 Juni 2012

La vie en France

19 November 2011 - 30 November -0001

Wonen en werken in Oostenrijk

Landen bezocht: